Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
kontakt24

Byłeś świadkiem zdarzenia? Dysponujesz ciekawymi materiałami własnego autorstwa? A może chcesz żeby świat dowiedział się o czymś lub o kimś ważnym?

Wyślij swój materiał na kontakt24.ox.pl i obserwuj, jak rośnie liczba jego wyświetleń.

Zapraszamy Cię do współtworzenia Portalu OX.PL!

Dzieciaki w Langerze

Niecałe 150cm wzrostu, wielkie oczy i nigdy niezamykająca się buzia... Tak, to dzieciaki ze szkoły podstawowej przyjechały, aby zobaczyć, w jaki sposób uczą się ich starsi koledzy w Zespole Szkół Technicznych w Cieszynie.

Nasza szkoła zaangażowała się w spotkania dla dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych. Zajęcia te mają na celu przybliżyć wiedzę techniczną w atrakcyjny oraz przystępny sposób i być może pomóc w przyszłości przy wyborze szkoły średniej. W zeszłym roku szkolnym odwiedziła nas grupa przedszkolaków. Początkiem września tego roku przyjechali do nas uczniowie 5 i 6 klasy Szkoły Podstawowej w Dzięgielowie. Miałem okazję uczestniczyć przy organizacji tego wydarzenia, a teraz chciałbym przybliżyć jego przebieg.

Na samym początku każda z grup została powitana przez panią dyrektor oraz podzielona na dwie następne. Brały one udział na przemian w w dwóch rodzajach zajęć. Pierwsze, prowadzone przez pana profesora Zdzisława Matrasa dotyczyły źródeł energii odnawialnej. Dzieci mogły zobaczyć na konkretnych przykładach, czym jest energia odnawialna, jak również w jaki sposób ją wykorzystujemy. Zrozumienie tego ułatwiały różnego rodzaju doświadczenia oraz prezentacje urządzeń działających dzięki energii słonecznej. Dzieci mogły od razu wykorzystać nowo nabytą wiedzą, rozwiązując krzyżówki i rebusy. Następnie uczniowie szkoły podstawowej podzieleni na mniejsze grupy budowali z klocków LEGO budynki lub pojazdy z wykorzystaniem oświetlenia zasilanego ogniwami fotowoltaicznymi.

W tym samym czasie druga grupa pod opieką pana profesora Grzegorza Grzędy uczestniczyła w zajęciach z robotyki. Polegały one na prezentacji robotów zbudowanych przez uczniów naszej szkoły m. in. robota, który wykrywa i omija przeszkody, samochód sterowany za pomocą telefonu komórkowego, mechaniczne ramię oraz wyrzutnia kulek. Dzieci dowiedziały się również, z jakich elementów zbudowane są te urządzenia, jak działają i co potrafią robić.

Tak wyglądało to z naszego punktu widzenia. Jednak z perspektywy dziecka można było dostrzec o wiele więcej. Dla nich nie było ważne to, czy na przykład robot mógł być obsługiwany z telefonu z systemem Android. Ich oczy stawały się coraz większe, gdy zobaczyły, że ten robot przypominający Wall.e'ego potrafił ominąć krzesło, na którym właśnie siedziało. Interaktywna forma zajęć, np. wspólna budowa z klocków LEGO domku, w którym paliło się światło sprawiała, że były one bardzo atrakcyjne. Dzieci chcą się bawić i uczą się o wiele chętniej, gdy mogą robić to równocześnie.

Uważam, że szkoła zrobiła naprawdę dobrą robotę, bo zorganizowała zajęcia, na których dzieci oprócz słuchania, spędziły aktywnie czas, wykorzystując swoją kreatywność i wyobraźnię, co sprawiło, że od początku do samego końca nasi goście z wielkim zaangażowaniem brali udział w warsztatach.

źródło:
dodał: autor

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.