Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
kontakt24

Byłeś świadkiem zdarzenia? Dysponujesz ciekawymi materiałami własnego autorstwa? A może chcesz żeby świat dowiedział się o czymś lub o kimś ważnym?

Wyślij swój materiał na kontakt24.ox.pl i obserwuj, jak rośnie liczba jego wyświetleń.

Zapraszamy Cię do współtworzenia Portalu OX.PL!

PLK - opinia czytelnika

Jeżeli próbowali państwo transportem publicznym dostać się z Cieszyna do Bielska i z powrotem, na pewno przekonali się państwo ile wymaga to zachodu. A będzie jeszcze gorzej, Trans-kom ledwo wiąże koniec z końcem a nam biednym pasażerom zostaną tylko busy, łezka w oku się kręci gdy wspominamy czasy, kiedy na tej linii jeździły pociągi. Jak by to było fajnie siąść w ciepłej poczekalni ładnego wyremontowanego dworca wraz z galerią handlową.

Myślicie pewnie, że to utopia, nic bardziej mylnego. Są inwestorzy, którzy chętnie wzięliby udział w tym projekcie, jest przychylność władz miasta Cieszyna i Skoczowa, które w tym projekcie widzą szansę na pobudzenie koniunktury i zmniejszenie bezrobocia. Nie chodzi tu o prace tylko w galeriach i sklepikach dworcowych, ale o turystykę i przyciągnięcie ewentualnych inwestorów, gdyż jak wiadomo dobra infrastruktura transportowa, zwłaszcza bocznice rozładunkowe dla przedsiębiorstw, a w dalszej przyszłości płynne skomunikowanie z Czechami daje szansę na odbudowanie potencjału gospodarczego naszego regionu.

Niestety komuś w Warszawie zależy żeby do tego nie dopuścić. Pomimo wcześniejszych zapewnień PKP, że dworce zostaną przekazane miastom za symboliczną złotówkę (oraz po ogromie pracy i serca, jakie w ten projekt włożyli miłośnicy i pasjonaci kolei na Śląsku Cieszyńskim, a zwłaszcza mój przyjaciel i pomysłodawca całego tego przedsięwzięcia Radosław Mrózek) szefostwo PKP wpadło na genialny pomysł: wykombinowali sobie jak na dworcach, o które przez tyle lat tak dbali, że dzisiaj trudno je odróżnić od pegeerowskich chlewni, zrobić kasę, czyli zażądać od miast ceny rynkowej. Chodź w większości dworce te były budowane przez mieszkańców Śląska Cieszyńskiego, nieraz w czynie społecznym, to „warszawka” w swej bucie i pazerności nie ma wstydu żądać za nie pieniędzy, które się jej nie należą. Dla niezorientowanych: PKP- PLK to spółeczka utworzona przez rząd, aby walczyć z bezrobociem wśród rodzin ministrów i posłów. RAŚ na Śląsku Cieszyńskim wraz z miłośnikami kolei oraz wszyscy mający na uwadze dobro naszej małej ojczyzny chcieliśmy państwu obiecać, że nie odpuścimy centrali dopóki nie wezmą się za rewitalizacje naszych linii kolejowych.

* Niniejszy test jest wyłącznie opinią czytelnika i nie koniecznie musi odzwierciedlać opinie i zdanie redakcji. 

źródło:
dodał: autor

Komentarze

3
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2013-03-01 21:14:06
gość: To bardzo ważny temat. Pisz gdzie się da na ten temat, niech społeczeństwo lokalne ma świadomość i rozumie patologię jaka nas otacza.
2013-03-01 22:12:46
gość: Pewnie, że można, tylko najpierw trzeba rozgonić sabotażystów z Wiejskiej. Polityka Tuska polega na takich samych zasadach jak pijaka który wynosi z domu dobytek żeby przechlać. PKL chce sprzedać, no kto normalny takie rzeczy wyprawia. Obiecał budować potęgę gospodarczą, a ten złodziej wszystko sprzedaje, nawet to co nasi dziadowie przed wojną zbudowali.
2013-03-02 09:02:55
gość: A co pan Mrózek zrobił?. Zachowuje się jak by wszystkie rozumy pozjadał, to karierowicz taki jak ci co już się dostali do PKP PLK-a czy innych synów marnotrawnych. Ja jestem tego zdania że tu już nigdy pociąg nie będzie jeździł bo ta obojętność tego społeczeństwa sama sobie to zafundowała swoją nie wiedzą o kolei ( karmiącą się nieprawdziwymi wiadomościami z TV) i zafascynowaniem motoryzacją. I tu nie ma co żądać od kolei a trzeba zrobić pozew zbiorowy o nie gospodarność PLK-i i celowe działania na szkodę miast Cieszyna, Skoczowa, Bielska. Może jakiś dyrektor w obawie o urwaniu się koryta zmieni decyzję o rewitalizacji tej linii.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.