Roboty w szkolnych ławkach

Zespół Szkół Nr 1 w Skoczowie chętnie uatrakcyjnia swoje lekcje, korzystając z zasobów najnowszych technologii informacyjnych. W minionym roku szkolnym na dodatkowych zajęciach komputerowych oraz na matematyce pojawiły się roboty programowalne. Już pierwsze spotkanie z cyborgiem było nie lada wyzwaniem, gdyż część uczniów podjęła się samodzielnego złożenia robota z pojedynczych elementów. Młodsze dzieci ze sporym zainteresowaniem pracowały z mówiącym modelem DOC, starsze pokonywały trudności w pracy z Cyber robotem lub Mio. Czerwcowe lekcje urozmaicił Emil Strządała z klasy 4a, który zaprezentował swoim kolegom pracę z robotem spHero. Początkowe zadania użytkowników polegały na zaprogramowaniu trasy robota tak, by dojechał do konkretnego celu na planszy. Wielokrotnie dodatkowym utrudnieniem były celowo ustawione przeszkody. Przed uruchomieniem robota użytkownik musiał zaprogramować jego drogę w całości, co nie raz kończyło się frustracją cyborga wołającego „moje sensory"  i śmiechem uczniów. Taka praca doskonale wpłynęła na rozwój logicznego myślenia i stała się doskonałą bazą do nauki programowania czy kodowania.

Na matematyce w czasie pracy z liczbami całkowitymi, robot DOC pomagał uczniom w zrozumieniu dodawania i odejmowania liczb ujemnych. Poruszał się wówczas po wielkiej osi liczbowej, przedstawiając wizję właściwego rozwiązania. Przy dodawaniu liczby dodatniej przemieszczał się w prawo, przy dodawaniu ujemnej jechał tyłem, w lewo. Dzieci chwaliły sobie taki rodzaj wizualizacji.

Aneta Wiśniecka

źródło:
dodał: autor

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
kontakt z redakcją