Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
kontakt24

Byłeś świadkiem zdarzenia? Dysponujesz ciekawymi materiałami własnego autorstwa? A może chcesz żeby świat dowiedział się o czymś lub o kimś ważnym?

Wyślij swój materiał na kontakt24.ox.pl i obserwuj, jak rośnie liczba jego wyświetleń.

Zapraszamy Cię do współtworzenia Portalu OX.PL!

Małgorzata Bujok, uczennica ZSGH w Wiśle, laureatką Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej

Z nieukrywaną dumą ogłaszamy, że Małgorzata Bujok, uczennica klasy 4 Technikum (technik hotelarstwa) w Zespole Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich im.Wł.Reymonta w Wiśle, została Laureatką Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej.

Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, organizator Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej zaprosił uczniów z techników hotelarskich z całego kraju do walki o tytuł Mistrza Wiedzy Hotelarskiej. W styczniu w Wiśle odbył się etap okręgowy. Wówczas najlepsze uczennice ze śląskich techników rozwiązywało test z aż 60.pytaniami przygotowany przez Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy.  (Więcej o tym przeczytacie tu: https://zsgh.wisla.pl/aktualnosci/dzien-olimpiad ). Wtedy tylko dwóm osobom, w tym naszej uczennicy, udało się dostać do grupy najlepszych uczniów.  

Od tego czasu Małgosia pilnie przygotowywała się do rywalizacji. Rozwiązywała testy i zadania oraz czytała artykuły z literatury branżowej. Nie bez znaczenia były także ćwiczenia praktyczne, polegające na odgrywaniu scenek imitujących sytuacje hotelowe. 

11 kwietnia Małgosia wyruszyła do Bydgoszczy, gdzie w Wyższej Szkole Gospodarki przystąpiła razem z 33.najepszymi uczniami z Polski do etapu centralnego olimpiady. 

W pierwszej części zmagań należało rozwiązać test obejmujący zagadnienia z hotelarstwa i gastronomii. Wynik naszej zdolnej reprezentantki spokojnie pozwolił na awans do ścisłego finału. Następnie najlepsza piętnastka miała za zadanie zarejestrować gościa anglojęzycznego w Rezydencji Sowa.

Zameldowanie gościa - obcokrajowca było surowo oceniane przez jury, które brało pod uwagę poniższe kryteria:                                                            

  • WYGLĄD ZEWNĘTRZNY zgodnie z obowiązującymi zasadami w hotelarstwie: użycie słownictwa zawodowego, płynność dialogu z gościem, stosowanie form grzecznościowych.
  • SPOSÓB ROZWIĄZANIA PROBLEMU: profesjonalizm, pomysłowość, dbałość o wizerunek hotelu, dbałość o interes hotelu, dbałość o zadowolenie gościa.
  • UMIEJETNOSCI PRACY W RECEPCJI: fachowość, uprzejmość, asertywność, skłonność do pomocy, mowa ciała.

Kolejnym wyzwaniem było zadanie polegające na przygotowaniu nakrycia stołu i obsługi gościa w restauracji i pokoju hotelowym.

Tu szczególną uwagę należało zwrócić na dekorację stołu, sprawdzenie zastawy i prawidłowy dobór porcelany, szkła, sztućców do wylosowanego menu, a także na sposób obsługi i kierunek poruszania się.

Małgosia zainwestowała mnóstwo czasu i energii, angażując się w proces przygotowań do Olimpiady. Gratulujemy wspaniałego rezultatu!

"Sukces to spełnienie Twoich marzeń, a szczęście to dążenie do nich"
Bertrand Russel

Na tak doskonały wynik zmagań pracowali nauczyciele: Anna Kalita-Jancarczyk, Mateusz Lubojański, Ewa Stanna, Iwona Burian, Agata Gołąb i Dorota Mendrek.

źródło:
dodał: autor

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.