Byłeś świadkiem zdarzenia? Dysponujesz ciekawymi materiałami własnego autorstwa? A może chcesz żeby świat dowiedział się o czymś lub o kimś ważnym?
Wyślij swój materiał na kontakt24.ox.pl i obserwuj, jak rośnie liczba jego wyświetleń.
Zapraszamy Cię do współtworzenia Portalu OX.PL!
Małgorzata Bujok, uczennica ZSGH w Wiśle, laureatką Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej
Z nieukrywaną dumą ogłaszamy, że Małgorzata Bujok, uczennica klasy 4 Technikum (technik hotelarstwa) w Zespole Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich im.Wł.Reymonta w Wiśle, została Laureatką Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej.
Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, organizator Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej zaprosił uczniów z techników hotelarskich z całego kraju do walki o tytuł Mistrza Wiedzy Hotelarskiej. W styczniu w Wiśle odbył się etap okręgowy. Wówczas najlepsze uczennice ze śląskich techników rozwiązywało test z aż 60.pytaniami przygotowany przez Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy. (Więcej o tym przeczytacie tu: https://zsgh.wisla.pl/aktualnosci/dzien-olimpiad ). Wtedy tylko dwóm osobom, w tym naszej uczennicy, udało się dostać do grupy najlepszych uczniów.
Od tego czasu Małgosia pilnie przygotowywała się do rywalizacji. Rozwiązywała testy i zadania oraz czytała artykuły z literatury branżowej. Nie bez znaczenia były także ćwiczenia praktyczne, polegające na odgrywaniu scenek imitujących sytuacje hotelowe.
11 kwietnia Małgosia wyruszyła do Bydgoszczy, gdzie w Wyższej Szkole Gospodarki przystąpiła razem z 33.najepszymi uczniami z Polski do etapu centralnego olimpiady.
W pierwszej części zmagań należało rozwiązać test obejmujący zagadnienia z hotelarstwa i gastronomii. Wynik naszej zdolnej reprezentantki spokojnie pozwolił na awans do ścisłego finału. Następnie najlepsza piętnastka miała za zadanie zarejestrować gościa anglojęzycznego w Rezydencji Sowa.
Zameldowanie gościa - obcokrajowca było surowo oceniane przez jury, które brało pod uwagę poniższe kryteria:
- WYGLĄD ZEWNĘTRZNY zgodnie z obowiązującymi zasadami w hotelarstwie: użycie słownictwa zawodowego, płynność dialogu z gościem, stosowanie form grzecznościowych.
- SPOSÓB ROZWIĄZANIA PROBLEMU: profesjonalizm, pomysłowość, dbałość o wizerunek hotelu, dbałość o interes hotelu, dbałość o zadowolenie gościa.
- UMIEJETNOSCI PRACY W RECEPCJI: fachowość, uprzejmość, asertywność, skłonność do pomocy, mowa ciała.
Kolejnym wyzwaniem było zadanie polegające na przygotowaniu nakrycia stołu i obsługi gościa w restauracji i pokoju hotelowym.
Tu szczególną uwagę należało zwrócić na dekorację stołu, sprawdzenie zastawy i prawidłowy dobór porcelany, szkła, sztućców do wylosowanego menu, a także na sposób obsługi i kierunek poruszania się.
Małgosia zainwestowała mnóstwo czasu i energii, angażując się w proces przygotowań do Olimpiady. Gratulujemy wspaniałego rezultatu!
"Sukces to spełnienie Twoich marzeń, a szczęście to dążenie do nich"
Bertrand Russel
Na tak doskonały wynik zmagań pracowali nauczyciele: Anna Kalita-Jancarczyk, Mateusz Lubojański, Ewa Stanna, Iwona Burian, Agata Gołąb i Dorota Mendrek.
Komentarze
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.