Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
kontakt24

Byłeś świadkiem zdarzenia? Dysponujesz ciekawymi materiałami własnego autorstwa? A może chcesz żeby świat dowiedział się o czymś lub o kimś ważnym?

Wyślij swój materiał na kontakt24.ox.pl i obserwuj, jak rośnie liczba jego wyświetleń.

Zapraszamy Cię do współtworzenia Portalu OX.PL!

Cieszyńska kampania społeczna przeciw cyberprzemocy

Pełną parą ruszyła kampania społeczna przeciw cyberprzemocy organizowana przez cieszyńską młodzież, która postanowiła zabrać swój głos w sprawie hejtu w Internecie. Do akcji dołączają uczniowie wszystkich szkół z powiatu i nie tylko. Ostatnio na stronie FB kampanii pojawiły się zdjęcia ambadadorów akcji z Portugalii, Grecji, Włoch i Hiszpanii. Filmik promujący kampanię ma już 2500 wyświetleń, a utwory napisane pod wpływem przedsięwzięcia przez młodych muzyków cieszą się cora większą popularnością. 

Celem kampanii „Who is weak – Kto jest słaby?” jest uświadomienie młodzieży, że hejt był, jest i będzie, a słabość wobec mowy nienawiści jest „pożywką” dla wszystkich hejterów, którzy, często anonimowo, obrażają i szykanują. Hejt rani, ale pora „zdjąć te rany” – to główne przesłanie filmiku promującego kampanię. Aby nie eskalować hejtu i nie dać się zranić, młodzież zachęca do ignorowania hejtów, czyli kolokwialnie mówiąc do „olewania ich”. W ramach kampanii odbywają się warsztaty, które prowadzone są przez młodzież dla młodzieży!

Głównym beneficjentem akcji są ludzie młodzi, którzy swój wolny czas spędzają w mediach społecznościowych, śledzą w nich życie innych ludzi i  korzystają z Internetu w różnych momentach dnia. Niestety coraz częściej spotyka się w Internecie z mową nienawiści i doświadcza hejtu. Większość młodych ludzi nie radzi sobie z emocjami, które wywołane są przez negatywne komentarze oraz boi się mówić o swoich problemach głośno. Często fala hejtu rozlewa się poprzez fikcyjne konta, a młodzi ludzie nie wiedzą, jak na nią zareagować i jak radzić sobie z problemem.

Kampania ma więc za zadanie wpłynąć na postawy młodych użytkowników Internetu, uodpornić ich na mowę nienawiści i obrażania. Sprawić, że chociaż część młodzieży nie będzie przejmować się złośliwymi komentarzami. Organizatorzy chcą pokazać, że problem tkwi w hejterach i że poprzez  wycofanie i strach tak naprawdę dajemy tym często anonimowym osobom ,„pożywkę” do dalszych działań. Im bardziej cierpimy, tym bardziej ich nakręcamy. Dlatego poprzez kampanię młodzież nawołuje do „olewanie” hejtu w zamian za „dołowanie” się nim.

Warto wspomnieć, że kampania społeczna została objęta patronatem honorowym Burmistrza Miasta Cieszyna Gabrieli Staszkiewisz oraz Starosty Cieszyńskiego Mieczysława Szczurka. 

Wszystkie informacje na temat kampanii społecznej "Who is weak - Kto jest słaby?" i jej partnerów dostępne są na stronie internetowej projektu www.whoisweak.com, profilu FB „Who is weak - kampania społeczna” oraz Instagramie.

źródło:
dodał: autor

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.